Consulent Inkomen
Wat een baan als Consulent Inkomen inhoudt
Welke (creatieve) oplossingen, waaronder uitkeringen en voorzieningen, kan jij als inkomensconsulent inzetten om inwoners weer financieel stabiel en op eigen benen te krijgen? Welke mogelijkheden vanuit het voorliggend veld zijn er? Op deze wijze draag jij bij aan maatschappelijke participatie en het welzijn van inwoners.
Wat ga je doen als Consulent Inkomen?
- Je beoordeelt aanvragen en handelt mutaties en onderzoeken af in het kader van Participatiewet, IAOW en Bijzondere Bijstand, waaronder (her)controles, fraudeonderzoeken en rechtmatigheidsonderzoeken;
- Je verwijst door naar passende ondersteuning (waaronder uit het voorliggend veld) en zet aanvullende trajecten in;
- Je legt huisbezoeken af (waaronder voor intakegesprekken) en maakt afspraken ter bevordering van de zelfredzaamheid van de inwoner;
- Je neemt deel aan integrale overleggen en betrekt de nodige expertises bij elke casus;
- Je onderhoudt een breed netwerk aan relevante betrokken instanties en weet deze op de juist manier in te zetten gedurende het traject;
- Je coacht en adviseert collega’s (zowel binnen de opdracht als binnen MRM).
Functie-eisen
- Relevante hbo-opleiding zoals Social Work, Sociaal Juridische Dienstverlening of Rechten;
- Kennis van en/of ervaring met relevante wet- en regelgeving, waaronder de Participatiewet en IOAW;
- Beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
Opgedane ervaring bij een gemeente óf relevante ervaring als Consulent Inkomen, Consulent Inkomen of inkomensconsulent is een harde eis. Houd hier rekening mee! Heb je geen van allen, maar wil je tóch solliciteren? Bel dan eerst met Rolf Vogelzang (06-81651406) van MRM om de mogelijkheden te bespreken.
Wat wij je bieden
- Een bruto maandsalaris afhankelijk van jouw kennis en ervaring van max. €4811,- op basis van een 36-urige werkweek;
- Een contract voor onbepaalde tijd voor 28 tot 36 uur per week;
- Een individueel keuzebudget (15,88% per maand), vrij in te vullen voor salaris/verlof/fiscaal vriendelijke doeleinden;
- 22,5 vakantiedagen o.b.v. 36 uur waarvan 4,5 IKB-dagen;
- De mogelijkheid om (deels) vanuit huis te werken;
- Pensioenopbouw bij StiPP Pensioenfonds;
- Opleidingen en cursusmogelijkheden binnen je vakgebied;
- Laptop en telefoon van de zaak;
- Leaseauto (elektrisch) of reiskostenvergoeding.
Over MRM Interim & Advies
MRM Interim & Advies bestaat uit 65 deskundige en gedreven collega’s en is actief binnen het ruimtelijk en sociaal domein. Onze opdrachtgevers zijn vooral (semi-)overheidsinstanties, zoals gemeenten, provincies, welzijnsorganisaties en omgevingsdiensten in geheel Noord-Nederland. Onze collega’s worden ingezet in verschillende functies, van strategisch tot operationeel niveau. Denk hierbij aan adviseurs, projectleiders, programmamanagers en consulenten.
Bij MRM steken we in op een duurzame en gelijkwaardige verbinding met elkaar. Een persoonlijke benadering en duidelijkheid, daar draait het bij ons om. Wij geloven in de kracht van samenwerken met mensen die bij ons passen. Samen met jou zijn we onderscheidend in de markt op basis van persoonlijkheid en kwaliteit.
We leren je graag kennen en vinden de persoon achter een cv het belangrijkste. Wij zijn benieuwd wie je bent, wat je drijft en waar je naartoe wil. Elke carrière is uniek, net als onze werkwijze. Hierbij staan 3 kernwaarden centraal:
- Verbonden
- Nuchter
- Werkplezier
Zó werkt solliciteren bij MRM
STAP 1
STAP 2
1e gesprek met één van onze recruiters, Linda Kies of Rolf Vogelzang
STAP 3
2e gesprek met Avner den Haring of Erwin Basic (Adviseurs)